2014. október 1., szerda

Star Wars keksz


Sziasztok,
ehhez a kekszhez a sütikiszúrót az ebayről rendeltem, és már nagyon vártam, hogy megérkezzen, hogy meg tudjam lepni Ádámot :)

A kekszhez a vaníliás karika tésztáját készítettem el. Ennek a következő a receptje:
- 40 dkg liszt
- 25 dkg vaj
- 15 dkg porcukor
- 2 csomag vaníliás cukor
- 1 csipet só
- 2 tojás sárgája
- 1 teáskanál sütőpor (Csökkentett mennyiséggel jobban látszanak a minták, csak 0,5 teáskanálnyit használj)

A hozzávalókat összegyúrjuk, és betesszük a hűtőbe pihenni, kb. fél órára. Ezután kinyújtjuk, kiszaggatjuk a formákat, és kb 10-15 perc alatt megsütjük.
Természetesen lehet más formára is szaggatni, vagy akár megcsinálhatjátok vaníliás karikának is (akkor csokizzátok be az alját).
A sütikiszúrót INNEN rendeltem.

Mit szóltok? :)

UPDATE: 
A sütőpor mennyiségét felére csökkentve sokkal jobb eredményt érhetük el.


7 megjegyzés:

  1. Szerintem olyan keksz recept kellene ehhez az apró mintához amiben nincs sütőpor és nem emelkedik meg, mert akkor a forma teljesen kirajzolódik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De amúgy tök jó ötlet az ilyen formás süti, de én utálom a SW-t :D

      Törlés
    2. Ádám nagyon szereti :D
      Egyelőre még kísérletezgetek a tésztákkal, de valahogy mire a fotózáshoz értem, eltűntek a szebb kekszek :D Szóal csak kevésbé szépeket tudtam lefotózni :D

      Törlés
  2. Ember, én vagyok a KEKSZed :D A Darth Keksz a legjobb :D De tényleg jobb lenne sütőpor nélküli keksz. :3

    VálaszTörlés
  3. Van bevált sütőpor nélküli kekszetek?
    Kérném a receptet, ha van :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen :D ki kell hagyni belőle, szerintem ugyan az lesz, ugyan úgy átsül csak nem emeli meg, de kemény akkor sem lesz a zsiradék miatt :D én volt hogy kifelejtettem és minden okés volt, vagy pl valami linzeres tészta se lenne rossz hozzá, vagy mézeskalács tészta nagyon kevés sütőporral és a dísznek valóba sose teszek és úgy nagyon fincsi mert azt is mindig megesszük :PP

      Törlés
  4. Nem magamat akarom reklámozni, de tavaly karácsonykor készült hasonló kiszúróval ez a keksz. Nem kell bele sütőpor ;)

    http://www.zorapraktikai.hu/search/label/keksz

    VálaszTörlés