2014. október 3., péntek

Süssünk pizzát! - recept


Sziasztok,
nálunk a héten már pizza volt az egyik nap az ebéd. Ilyenkor én készítem el a tésztát, együtt kiötleteljük, mit tegyünk rá, aztán megsütjük. Az én pizzámon nem túl fantáziadús általában sonka-kukorica-paradicsom és sajt kerül rá, Ádámét viszont nagyon jól meg lehet bolondítani mindenfélével, ő nem olyan unalmas pizzaevő,mint én.
Az ő pizzája most csirkehúsos-olivabogyós-sajtos lett. A csirkehús az előző napi ebédből maradt, csíkokra vágva került a pizzára, az oliva pedig felkarikázva :)

És hogy hogyan készül a pizzatészta?
(ebből az adagból 4 főre elegendő pizza készül)
60 dkg liszt
2 evőkanál olaj
4 dl meleg víz
2,5 dkg élesztő
1 teáskanál cukor
1 teáskanál só

A vízbe beletesszük a cukrot, elkeverjük, majd belemorzsoljuk az élesztőt. Egy nagy "dagasztótálba" beletesszük a lisztet, olajat, sót, majd összegyúrjuk a felfutott élesztővel.
Letakarva duplájára kelesztjük.
Tipp:
Ilyenkor ősszel problémásabb a kelesztés. még nem megy a fűtés, de már nincs hozzá elég meleg, hogy rendesen megkeljen a tészta. Van erre egy kis tippem.
Egy bögrében vizet teszek a mikróba, és a legmagasabb fokozaton melegítem kb. másfél percig. Amikor kivettem, gyorsan beteszem a lefedett tésztát, és rácsukom az ajtót. A melegben könnyen megkel a tészta :) Én egyébként konyharuhával szoktam lefedni.

Szóval a kelesztés után szépen átgyúrjuk a  tésztát, 4 részre osztjuk, kinyújtjuk. Ezután előmelegített sütőben félkészre sütjük. Azért szoktam elősütni,mert ha már megpakolva kezdem el sütni, sajnos nem szokott átsülni a közepe. Szóval elősütöm, megpakolom minden jóval, és visszadugom a sütőbe.

Mi egyébként olyan szószt is kenünk rá alapnak, amit én készítek, higgyétek el, elég egyszerű elkészíteni, nagyon finom, és nincs tele mesterséges adalékanyagokkal :)
Egy kis olajon(tényleg ici picin) pirítok fél fej vöröshagymát, rádobok pár gerezd fokhagymát összezúzva, és felöntöm egy kis paradicsomlével, és megfűszerezem. Só, bors, bazsalikom, oregánó megy bele, kicsit sűrűbbre főzöm és kész :)
Ha nem fogy el mind, a hűtőben eláll egy ideig, de melegszendvicshez is szuper :)

Remélem tetszik Nektek ez a recept, és elkészítitek :) Ti szoktatok otthon pizzát sütni? Vagy inkább rendeltek? :)

4 megjegyzés:

  1. Én is imádok pizzát sütni. Az alap szinte mindig házi,kb ugyanez a recept. Nálunk a sonkás-sajtos-ananászos-kukoricás és a szalámis-kolbászos-paradicsomos-paprikás-sajtos (magyaros) pizzák a menők. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem ananásszal, de az általában nincs itthon :D

      Törlés
  2. Mostanában vagyok annyira lusta, hogy helyettem a kenyérsütő dagaszt, de állítólag így isteni. Magamnak túrós alapút szoktam csinálni, különleges az íze és talán laktatóbb, mint az eredeti. A következő a csirkés alapú lesz :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóóó, de irigyellek a kenyérsütőért :D
      Túrós? még sosem hallottam :)

      Törlés