2020. június 10., szerda

Cukormentes jaffa szelet


Sziasztok,
Borzasztóan régen írtam már ide, de mostanában elkezdtem különböző receptekkel kísérletezni. Úgy gondoltam, hogy a bevált, jól működő recepteknek tökéletes gyűjtőhelye lenne a blog, bár nem vagyok biztos benne, hogy bárki olvas még manapság blogokat. Mindenesetre ha csak magamnak is, de jó lesz itt összegyűjteni ezeket a recepteket.
Általában hétvégenként szoktam sütiket készíteni. A múlt hét végén egy klasszikust igyekeztem elkészíteni laktóz, cukor és fehér liszt mentesen.

 A jaffa szelet 3 rétegből áll, egy kakaós tésztából, egy túrós rétegből, és egy zseléből. Elsőként a tésztát készítettem ez, ehhez a Szafi Reform csokis muffin lisztjét használtam. Fél zacskót készítettem el, a csomagoláson található leírás alapján. ez szerintem egy tökéletes kakaós alaptészta, bármihez használható, lesznek majd még receptek, hogy én mi mindent készítek belőle, ami nem muffin. 180 °C-on, alsó-felő sütésen sütöttem.

Ezután a túrós rétegnek álltam neki. Laktózérzékeny lévén tejtermékekből mindig laktózmenteset használok, természetesen most sem volt ez másként.

A túrós réteg hozzávalói:
250 gramm túró
70 gramm eritrit
90 gramm margarin (olyan, ami nem tartalmaz egyáltalán tejet, mindenképp nézzétek az összetevőket, van amelyik tartalmaz)
1 löttyintés vanília aroma, vagy kivonat
fél citrom reszelt héja

A túrót botmixerrel áttöröm, és a többi hozávalóval együtt homogénre keverem. Nem érdemes túl sok eritritet beletenni, tapasztalataim szerint ebből az édesítőből nagyon el kell találni az arányokat, hogy az étel megfelelően édes legyen, de ne hagyjon furca utóízt a szánkban. Amíg a tészta hűl, a túrót beteszem a hűtőbe.

A zselé réteg hozzávalói:
1 csomag vanília ízű pudingpor (én dr Oetkert használok, így a leírt tápanyagtartalom erre vonatkozik majd)
350 ml Fanta Zero
2 evőkanál eritrit

A pudingport felfőzöm a Fantával, és az összeállított sütemény tetejére simítom.



Ha elkészült, kis ideig még beteszem a hűtőbe, hogy összeálljon. Bár én tortaformában készítettem, természetesen tepsiben is tökéletes.
Ez a mennyiség 8 szelethez elegendő.

1 szelet tartalmaz:
205 kcal-t,
10 gramm zsírt,
15 gramm szénhidrátot,
9 gramm fehérjét.

Remélem nektek is annyira fog ízleni, mint nekünk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése